Nákupné správanie sa spotrebiteľov
«»
Popis:
V mojej práci som sa rozhodol venovať problematike nákupného správania, pretože si myslím, že je to aktuálna a veľmi dôležitá téma. Nakupovanie je totiž súčasťou takmer každého nášho dňa. Nakupujeme všetko možné – potraviny, tovar, či služby.
V prvej časti sa budem snažiť bližšie rozobrať nákupné správanie sa spotrebiteľov, od jednotlivca, domácností až po organizácie. V druhej časti mojej práce viac rozoberiem nákupné správanie sa organizácií.
Ako som vyššie spomenul, nákupné správanie je všade okolo nás. Rozmach nákupného správania so sebou však prináša aj množstvo negatívnych dôsledkov, akou sú poruchy správania – napríklad shopoholizmus. Práve preto je podľa mňa dôležité, aby ľudia boli o nákupnom správaní a jeho dôsledkoch informovaní. Dúfam, že moja práca bude v tomto smere nápomocná a priblíži tak čitateľom základy nákupného správania.
Kľúčové slová:
marketing
správanie sa spotrebiteľov
správanie sa oranizácií
nákupny proces
nákupné správanie
Obsah:
- ÚVOD 2
1 NÁKUPNÉ SPRÁVANIE 3
1.1 Nákupné správanie spotrebiteľov 3
1.1 Rozčlenenie kupujúcich 4
1.3 Typy nákupného správania 4
1.4 Faktory spotrebiteľského správania 5
1.4 Etapy nákupného rozhodovacieho procesu 9
1.6 Proces nákupného rozhodovania o nových produktoch 12
2 NÁKUPNÉ SPRÁVANIE ORGANIZÁCIE 13
2.1 Trhy a organizácia 15
2.1.2 Trh sprostredkovateľov 18
2.1.3 Štátny trh 19
ZÁVER 22
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.